Jaarverslag 2015

De algemene ledenvergadering
Tijdens deze ALV viel het enkele oud secretarissen op dat er geen jaarverslag was. Dat zou een door de KvK opgelegde verplichting zijn. Door het bestuur werd toegezegd alsnog een jaarverslag 2014 te maken en publiceren op de website. We hebben echter ook onderzocht of die verplichting er is. Dat bleek niet zo te zijn. Alleen verenigingen met een miljoenenomzet en bedrijven zijn dat verplicht. Zie aanhef jaarverslag 2014. Maar als dit jaarverslag in een behoefte voorziet, dan maken we er een. Dat dat vorig jaar geen automatisme was, komt omdat wij (het bestuur) van mening waren dat alle wetenswaardigheden tegenwoordig uitvoerig op de website staan.

Verder ontstonden er uiteraard discussies over gebruikelijke onderwerpen als snelheid ed maar er was ook veel gezelligheid onder de 35 leden die in de Korf aanwezig waren.

Het nieuwe tenue
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk is het allemaal prima voor elkaar gekomen.
1. Er zijn voldoende sponsoren gevonden die bereid waren om 3 jaar met ons in zee te gaan.
2. Er is uitvoerig onderhandeld met diverse sportkleding leveranciers.
3. De diverse tenues zijn door het bestuur bekeken en betast en gepast.
4. Er is rekening houdend met de kwaliteit-, prijsverhouding een keuze gemaakt voor Bioracer.
5. Op de openingstocht stond de hele club in het nieuwe tenue.

Veel en vooral goed werk door onze PR man Mark en dank aan de sponsoren!

De openingstocht
Met een recordaantal van 43 leden reden we de openingstocht. Het zag er mooi uit, al die nieuwe tenues, maar het werd wel een rit met hindernissen. Zaten we te strak in het pak? Zodat we niet meer konden sturen of was het peloton te groot? Amper op weg hadden we een onderlinge aanrijding en later nog een fiks aantal lekke banden. Aan het einde van de rit was bij De Kluis op het terras een groepsfoto gepland in het nieuwe tenue. Op de terugweg was het peloton echter uit elkaar gevallen en de achterblijvers hadden NOGmaals lek gereden. Bovendien had een aantal leden tijdens de fotosessie de fiets naar huis gebracht, waardoor niet iedereen op de foto staat. Volgende keer houden we een aanwezigheidsappel om te controleren of iedereen er is. 🙂 Of nog beter, we zorgen dat het peloton niet uit elkaar valt tijdens de openingstocht. Bij De Kluis was het als van ouds prima geregeld met een hapje en een drankje voor iedereen.

Het programma
Dankzij de toertochtencommissie en alle voorrijders stond het programma weer bomvol mooie tochten. Een aantal gouwe ouwe, maar ook enkele gloednieuwe tochten naar onbekende bestemmingen. Een opmerkelijke tocht was die met TC Wognum samen. Waarschijnlijk komt hier in 2016 een vervolg op, doordat we (bij voldoende animo) een meerdaagse tocht naar Wognum gaan rijden.

Verjaardag
Op de eerste zaterdag in september, is de verjaardag van TC Vlijmen begonnen met een bezoek aan kasteel Heeswijk. Uiteraard op de fiets. Op de terugweg hebben we genoten van een overvloedige en heerlijke lunch in Berlicum. De rest van het programma tot in de kleine uurtjes in de burgemeester vd Venstraat is min of meer standaard met eten en drinken in overvloed, maar gezien het aantal deelnemers wel uitermate gezellig. Dat alles is te danken aan de evenementencommissie die van deze dag altijd weer een bijzondere dag weet te maken.

De veldtoertocht
Voor het eerst in de geschiedenis van TC Vlijmen was de start niet in ’t Patronaat. In eerste instantie was niet iedereen ervoor om de oude startlocatie op te geven, maar achteraf moet men toch toegeven dat de keuze voor De Vlijmense Boys een goede was. De probleempjes die er in 2015 nog waren kunnen toegeschreven worden aan de onbekendheid met de nieuwe locatie en een aantal wisselingen in de organisatie.

Ondanks de tegenvallende NTFU-beoordeling, was onze VTT in alle opzichten een succes. En of we nu twee of drie, of helemaal geen sterren hebben maakt eigenlijk niets uit. Bij de commissie, het bestuur en onze leden leeft de overtuiging dat we een hele goede prestatie hebben geleverd. En daar gaan we voor!! Ook in 2016.

Dank aan de commissie en aan alle leden die hieraan hebben bijgedragen!

Ledenbestand
Op 31 december 2015 hadden we in totaal 74 leden. In 2015 hebben 7 leden hun lidmaatschap beëindigd en er zijn 6 nieuwe leden bijgekomen.
Onder onze 74 leden hadden we 1 medelid, 1 steunend lid en 1 erelid.

Het bestuur TC Vlijmen